دولت و ملت همدلی و هم زبانی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
 
نگران تعطیلی کارخانجات سیمان هستیم /قیمت مازوت 3.5 برابر رشد کرد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه قیمت مازوت برای کارخانجات 3.5 برابر افزایش یافته است، گفت: هر لیتر مازوت امروز برای کارخانجات 420 تومان هزینه دارد که تولید کننده امکان پرداخت این مبلغ را ندارد.
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه از 23 آذرماه سال جاری گاز تقریبا 60 درصد کارخانجات سیمان قطع شده است، اظهار کرد: هر سال با شروع فصل سرما قرار بود گاز کارخانجات برای مدتی قطع و معادل نیاز کارخانجات به آنها مازوت ارائه شود اما متاسفانه امسال می گویند مازوت یارانه ای شده و باید 300 تومان پرداخت کنید.
وی با اعلام اینکه متأسفانه هزینه حمل و نقل مازوت از شرکتهای پخش افزایش یافته است، گفت: در مجموع هر لیتر مازوت برای کارخانجات سیمان 420 تومان محاسبه می شود درحالیکه قرار بود معادل قیمت گاز مازوت در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با تاکید براینکه افزایش قیمت مازوت نشان می دهد تولید کننده باید 3.5 برابر سال کذشته هزینه بابت سوخت پرداخت کند گفت: برای جبران افزایش هزینه مازوت درخواست افزایش 20 هزار تومانی قیمت ها را اعلام کرده ایم که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
شیخان تصریح کرد: برای حل مشکل سوخت کارخانجات سیمان وزیر صنعت نامه ای به وزیر نفت ارسال کرده است که هنوز این نامه به نتیجه نرسیده است.
وی در ادامه صحبت های خود با تاکید برینکه متاسفانه شرکت پخش در ازای ارائه سیمان به واحدهای تولیدی از آنها تعهدنامه محضری می گیرد، گفت: آنها می گویند با توجه به اینکه مازوتی که در اختیار کارخانجات سیمان قرار می دهیم ارزان تر از قیمت فوب خلیج فارس است، برای همین تعهدنامه می گیریم تا مطمئن شویم مازوت صرف تولید سیمان خواهد شد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: در صورت عدم مشکل تأمین سوخت کارخانجات سیمان آنها را مجبور به تعطیلی خواهند بود که این موضوع نیاز داخل را با مشکل روبرو خواهد کرد.
لینک منبع خبر
نام نویسنده : روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
تاریخ بروزرسانی : 1399/09/30
تعداد بازدید : 4047
كليه حقوق اين پرتال متعلق به انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان مي باشد.
Powered by DorsaPortal