دولت و ملت همدلی و هم زبانی انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان
 
اعمال عوارض صادراتی، کارخانه‌جات مرزنشین را به تعطیلی می‌کشاند
اعمال عوارض صادراتی، کارخانه‌جات مرزنشین را به تعطیلی می‌کشاند دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که تعیین عوارض عملاً امکان صادرات را برای تولیدکنندگان سخت و حتی غیرممکن خواهد کرد، گفت: برخی از کارخانه‌جات مرزنشین و با هدف صادرات احداث شده‌اند و اعمال عوارض صادراتی باعث تعطیلی آنها خواهد شد.
1401/02/10

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال صنعت سیمان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده است، افزود: در سال حمایت از تولید متأسفانه تصمیمات غیرکارشناسی برای صنعت سیمان گرفته شده است به‌نحوی که اخیراً اعلام شده است عوارض صادراتی کلینکر 11 درصد و عوارض صادراتی سیمان 5 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعیین عوارض عملاً امکان صادرات را برای تولیدکنندگان سخت و حتی غیرممکن خواهد کرد، گفت: برخی از کارخانه‌جات مرزنشین و با هدف صادرات احداث شده‌اند و اعمال عوارض صادراتی باعث تعطیلی آنها خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با تأکید بر اینکه هزینه‌های حمل‌ونقل نیز 35 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: کارخانه‌جات سیمان امروز با تنش‌های مختلفی روبه‌رو هستند حتی اعلام شده است در تخصیص برق نیز محدودیت‌هایی اجرایی می‌شود، در زمستان هم گاز کارخانه‌جات را متوقف می‌کنند و آنها مجبور هستند با هزینه‌های گران مازوت تهیه کنند.

شیخان افزود: درخواست‌های متعددی از وزارت صنعت برای برگزاری جلسات و رفع مشکلات پیشِ‌روی تولیدکنندگان داشته‌ایم اما متأسفانه هنوز پاسخی به ما ارائه نشده است.

تعداد بازدید: 2046
كليه حقوق اين پرتال متعلق به انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان مي باشد.
Powered by DorsaPortal